fbpx

Loading

Onze werkwijze

Onze werkwijze

Als tekstschrijvers worden wij blij van het schrijven van mooie verhalen. Onze klanten verrassen met unieke content die naadloos aansluit bij hun verwachtingen. Bij hun schrijfstijl en bij de manier hoe zij communiceren. We beseffen ons dat dit een schrijfproces is dat we niet alleen, maar samen moeten én willen aangaan. Wij schrijven immers jouw / jullie teksten, maar ze moeten wel passen bij de organisatie. Die juiste tone of voice pakken is bij elke (nieuwe) klant voor ons dé uitdaging.

Hoe maken wij iemand blij met teksten van onze hand? 

Ervaring heeft ons geleerd dat een goede afstemming vooraf het halve werk is. Daarom stellen wij altijd voor een nieuwe klant aan de start van een opdracht een heldere offerte op. We beschrijven daarin zo nauwkeurig mogelijk wat we gaan doen en welk prijskaartje daaraan hangt. Dat laatste – het prijskaartje – kun je trouwens ook overzichtelijk op onze tarievenkaart op de website terugzien, zodat je op voorhand kunt bepalen of wij hierin een match kunnen zijn. 

De juiste tone of voice

Na een overeenkoming van de digitale offerte gaan wij aan de slag met allereerst het schrijven van een korte tekst (+- 150 woorden) op basis van een vooraf opgestelde briefing. Welke tone of voice past bij jouw organisatie? Word jij blij van een actieve schrijfstijl? Ben jij op zoek naar een informele schrijfstijl of juist liever zakelijk? Schrijven wij de tekst aan de hand van een interview of doen we research online? Door dit soort cruciale zaken vooraf te bepalen, kunnen wij een tekst nog passender bij jouw stijl op papier zetten. 

Toost op een goed verhaal

Uiteraard houden wij je tussentijds op de hoogte van de voortgang. Een stijlregel in ons atelier is dat we al onze teksten ‘tegenlezen’. Dit betekent dat er niet twee, maar vier ogen over elke tekst heengaan. Maar ook jouw hulp kunnen we goed gebruiken in ons schrijfproces. Wanneer we klaar zijn met een opdracht, geven we altijd één tekstcorrectieronde cadeau. We verwerken jouw feedback in de tekst, zodat we zeker weten dat de tekst bij jou past en des te leuker is het om na afloop samen het glas te heffen. Toost jij met ons mee? Santé!